სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
მაკა ვაწაძე
|
|
რაიონი
|
ამბროლაური
|
|
სკოლა
|
ჭრებალოს საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
რაჭის ტაძრები, ნიკორწმინდა რაჭის
სიამაყე.
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოცემული
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები გაეცნობიან საკუთარი რაიონის ტაძრებს და
მათ მნიშვნელობას. პირველ ეტაპზე, მოსწავლეები შეაგროვებენ ინფორმაციას რაჭის
ეკლესიების შესახებ. მოსწავლეები შეისწავლიან ადგილობრივ ტაძრებს და
შეადგენენ საინფორმაციო ბროშურებს. მეორე ეტაპზე, გაეცნობიან ამ ტაძრების მნიშვნელობას და გაუზიარებენ
დაუფლებულ ცოდნას სხვა მოსწავლეებს გაკვეთილზე.
|
||
საგანი
|
||
საქართველოს
ისტორია
|
||
დონე/კლასი
|
||
მე–9 კლასი
საბაზო საფეხური
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
5 კვირა, 90 წუთი
კვირაში
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
·
რუკების, ცხრილების და სხვა
რესურსების გამოყენება და შედგენა;
·
ინფორმაციის
შეგროვება - კითხვა, მოსმენა და დაკვირვება ინფორმაციის გაგების და
გარჩევის მიზნით;
·
ინფორმაციის
ორგანიზება და ინტერპრეტაცია;
·
ინფორმაციის
წარდგენა და გაზიარება;
·
ცხრილებით,
დიაგრამებით და გრაფიკებით გამოხატული მონაცემების გაგება.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
ნაწილი
პირველი: გავიცნოთ
ჩვენი რაიონის ტაძრები
მოსწავლეები
შეძლებენ:
·
ადგილობრივი
რეგიონის ფარგლებში შვიდი ტაძრის მოძიებასა და ერთმანეთთან შედარებას.
·
ადგილობრივი
რეგიონის ამ შვიდ ტაძარზე ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტსა და ზეპირ
გადმოცემებში;
·
ექსკურსიის
მოწყობა აღნიშნული ტაძრების დასათვალიერებლად;
ნაწილი
ორი: რაჭის ტაძრების მნიშვნელობა
მოსწავლეები
შეძლებენ:
·
სხვადასხვა
წყაროებიდან მოძიებული ინფორმაციის შეჯერებას;
·
საღ მსჯელობას და აღქმას;
·
ინფორმაციის კლასიფიკაციას, ანალიზს და სინთეზირებას პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
·
პასუხისმგებლობების გაზიარებას მუშაობის პროცესში.
·
ტექნოლოგიის გამოყენებას, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა დაკომუნიკაციის საშუალების.
·
დავალებების განსაზღვრას, პრიორიტეტების მინიჭებას და შესრულებას პირდაპირი ზედამხედველობის გარეშე;
·
დროის და სამუშაო დატვირთვის ეფექტურ განკარგვას;
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რით განვსხვავდებით სხვებისაგან?
|
|
თემატური კითხვები
|
· რამდენად
მნიშვნელოვანი იყო ჩვენი ქვეყნისთვის ქრისტიანული ტაძრები?
· როგორ გავლენას
ახდენს ტაძრების მშენებლობაზე გეოგრაფიული ადგილმდებარეობა?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
· რა დანიშნულება
ჰქონდა ტაძრებს ქვეყნისთვის?
· რა ისტორიას
ინახავს თითოეული მათგანი?
· რა შთაბეჭდილებას
გვიტოვებს დღეს ეს ძეგლები?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დაუსვით
შეკითხვები ჯგუფს, მოსწავლეების საჭიროებების და საბაზისო ცოდნის განსაზღვრის
მიზნით. მოსწავლეები შეადგენენ ვ-მ-ვ (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილს,
ტაძრების შესახებ სწავლის პროცესის მართებულად წარმართვის მიზნით.
პროექტზე მუშაობის შუალედურ ეტაპზე, დაუბრუნდით ვ-მ-ვ ცხრილს არსებულ
შეკითხვებზე პასუხების გასაცემად. შეკითხვები ძირითადად სასწავლო პროგრამის
განმსაზღვრელი შეკითხვების თემატურ საფუძველზეა ფორმულირებული და უზრუნველყოფს
მოსწავლეების აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების განვითარებას. კვლევის
რუბრიკა მოსწავლეებს და მასწავლებელს ეხმარება მონაცემების შეგროვების, ანალიზის
და კვლევის უნარ-ჩვევების მონიტორინგში. მოცემულ უნარ-ჩვევებს ჯგუფის წევრები
ბროშურის შემუშავების პროცესში გამოიყენებენ. ბროშურებზე მუშაობისას,
მოსწავლეები გამოიყენებენ კრიტერიუმების ჩამონათვალს და რუბრიკის ფორმას
პროცესის მართებულად წარმართვის, ყველა საჭირო ელემენტის გათვალისწინების და
საბოლოო პროდუქტის ხარისხის უზრუნველყოფის მიზნით. ამასთანავე, ბროშურის
კრიტერიუმების ჩამონათვალი და რუბრიკა გამოიყენება მასწავლებლის მიერ ბროშურის
შესაფასებლად.
სასწავლო
ცხრილების პერიოდულად შემოწმება მასწავლებელს დაეხმარება მოსწავლეების მიერ
შესწავლილი საკითხების შემეცნების დონის და სირთულეების განსაზღვრაში, სწავლების
პროცესის შესაბამისად მოდიფიცირების მიზნით. მოსწავლეები
პრეზენტაციების დაგეგმვის პროცესში გამოიყენებენ პრეზენტაციის საკითხების
ჩამონათვალს და რუბრიკის ფორმას, პრაქტიკული მუშაობის და მიღებული შედეგის
თვითშეფასების მიზნით. მასწავლებელი კი, აწარმოებს ინდივიდუალურ
შეფასებას მოცემული ფორმების დახმარებით. პრეზენტაციის წარმოდგენა მოსწავლეების
მიერ ჩატარებული მუშაობის შემაჯამებელ აქტივობას წარმოადგენს. ბროშურის და
პრეზენტაციის რუბრიკები მოიცავს ჯგუფური და ინდივიდუალური შეფასების
ინდიკატორებს. მოსწავლეები უპასუხებენ
საანალიზო შეკითხვებს სწავლის შედეგების უკეთესად გასაცნობიერებლად.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კომპიუტერთან
მუშაობის, საგამომცემლო პროგრამების და ინტერნეტ ძიების საბაზისო უნარ-ჩვევები.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოცემული
პროექტი შეისწავლის რაჭის ტაძრებს. პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე,
შევარჩიეთ შვიდი ტაძარი შესასწავლად.
პროექტის
პირველ ნაწილში, მოსწავლეები მცირე ჯგუფებში შეისწავლიან ტაძრებს მშობლიურ
რაიონში. შევასრულოთ შემდეგი დავალებები პროექტზე მუშაობისთვის
მოსამზადებლად:
პროექტის
დაწყებამდე ერთი თვით ადრე, დავავალებთ მოსწავლეებს, დაწერონ წერილები
შესასწავლი ტაძრების სახელზე. სურვილისებრ, შეუძლიათ გამოიყენონ პროექტის
პაკეტში წარმოდგენილი წერილის ნიმუში, ან განუმარტოთ მოსწავლეებს, როგორ
ისარგებლონ ვორდის სპეციალური ფორმებით, რომელიც ვებძიების გვერდზეა ატვირთული.
მეოთხე
კვირის ფარგლებში, კლასი ადგილობრივი ტაძრების დათვალიერებისა და უკეთ აღქმის
მიზნით მოაწყობს ექსკურსიას.
მეხუთე
კვირას, ჩატარდება გაკვეთილი, სადაც მოხდება პროექტის პრეზენტაცია.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
· დამატებითი დროის
განსაზღვრა კვლევის ჩასატარებლად;
· ვისარგებლებთ
სპეციალისტის, მშობლების, ან თანატოლთა დახმარებით;
· მივაწვდით
თვალსაჩინოებებს;
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
ავიყვანთ თარჯიმანს, თვალსაჩინოებებზე
გავამახვილებთ განსაკუთრებულ ყურადღებას.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
· ვთხოვ მოსწავლეს,
შეასრულოს ლიდერის როლი ჯგუფებში მუშაობისას;
· ვთხოვეთ, ჩაატაროს კვლევა და წარუდგინოს
ანგარიში მთელ ჯგუფს.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სასწავლო გეგმის გზამკვლევები
|
ინვენტარი/მასალები
|
1 . ქართველი ერის ისტორია -
ივ.ჯავახიშვილი
2 საქართველოს ისტორიული ატლასი
|
ინტერნეტრესურსები
|
Google.com
|
სხვა რესურსები
|
ბროშურები და რუკები
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий